ورزشکار خانوم همرام با حلقه لاغری مدل توپی

آموزش حلقه زدن

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در این مقاله سعی خواهیم کرد آموزش حلقه زدن با حلقه لاغری را با جزییات و نکات کلیدی خدمتتان ارائه کنیم. امیدواریم این توضیحات به شما کمک کند تا زودتر حلقه‌زدن را فرابگیرید و از این ورزش مفرح لذت ببرید.

قبل از هر چیز، حلقه مناسبتان را تهیه کنید!

همانطور که چندین بار توضیح داده‌ایم، حلقه‌زدن با حلقه‌های وزن‌دار و بزرگ بسیار ساده‌تر از حلقه‌زدن با حلقه‌های پلاستیکی کوچک است. روش‌های مختلفی برای حلقه‌زدن وجود دارد، چرخاندن حلقه به دور کمر، ضربه به چپ و راست و ضربه به جلو و عقب از انواع این روش‌هاست. قبل از شروع به حلقه‌زدن، حلقه‌های مختلف با وزن‌ها و سایز‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید با کدام‌ یک راحت‌ترید. برای اطلاعات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.

سایز حلقه

زمانی که حلقه‌ای را به صورت ایستاده روبه‌رویتان قرار می‌دهید می‌بایست ارتفاع آن تا زیر سینه‌تان برسد. افراد تازه‌کار از حلقه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنند. این حلقه‌ها به فرد زمان بیشتری می‌دهند تا خود را با ریتم حلقه هماهنگ کند.

کار با حلقه‌های بزرگ‌تر ساده‌تر است.

وزن بیشتری که حلقه‌های بزرگ‌تر نسبت به حلقه‌های کوچک‌تر دارند، باعث می‌شود که چرخش بی‌نقص‌تری را شاهد باشیم. بسیاری از افراد حرفه‌ای از چندین حلقه با وزن‌ها و سایزهای مختلف استفاده می‌کنند تا حرکات مختلفی را با هر کدام تمرین کنند. زمانیکه در انجام حرکتی مهارت کافی را پیدا کردید، می‌توانید از حلقه‌ی کوچک‌تری استفاده نمایید.

حلقه زدن
حلقه زدن

حلقه زدن

حلقه‌ها با تکانه‌ای که به صورت ضربه‌ای به آنها وارد می‌کنید، قادرند که به دور کمر شما به چرخش درآیند. هر بار که حلقه با شکم شما برخورد می‌کند، ضربه‌ای که شکم شما به حلقه وارد می‌کند باعث می‌شود که حلقه از حرکت بازنایستد. بر خلاف کلمه هولا در واژه هولاهوپ (حلقه لاغری) که به معنای حرکت دایره‌ای است، حلقه‌های لاغری عمدتا با ضربه به چپ و راست و یا جلو و عقب به چرخش در می‌آیند.

انواع حرکت برای آموزش حلقه زدن

حرکت پهلو و شکم

برخی از افراد با جلو و عقب گذاشتن پاها و زدن ضربه به جلو و عقب راحت‌تر قادر به کنترل سرعت حلقه هستند. برخی دیگر با ضربه‌هایی به چپ و راست حلقه را به دور کمرشان می‌چرخانند. فرقی نمی‌کند که از چه روشی استفاده می‌کنید، مهم این است که بتوانید حلقه را به دور کمرتان بچرخانید و آن را نگه دارید. با مرور زمان می‌توانید به صورت ترکیبی از حرکت جلو و عقب و یا چپ و راست برای چرخاندن حلقه استفاده کنید.

ضربه‌ به صورت جلو و عقب

داخل حلقه لاغری بایستید و آن را با دستانتان به صورت افقی نگه دارید و به پشت خود بچسبانید. حلقه را با دو دست خود به یک سمت پرتاب کنید (اکثر افراد راحت‌ترند حلقه را در یک جهت خاص بچرخانند و چرخاندن برعکس آن برایشان در ابتدا دشوار است). هر بار که حلقه با شکمتان برخورد می‌کند، ضربه‌ای در راستای جلو به حلقه وارد نمایید. در واقع وزنتان را به طور تناوبی به جلو و عقب بیندازید (چیزی شبیه تاب‌خوردن روی تاب). دقت کنید زمانی که به حلقه ضربه وارد می‌کنید، هر دو پایتان را روی زمین نگه دارید. در هر رفت و برگشت حلقه، به آرامی زانوی جلویتان را قدری خم و راست کنید و بدین ترتیب وزن‌تان را جلو و عقب بیندازید.

حلقه ورزشی لاغری یا هولاهوپ
بیشتر بخوانید

عکس مدل با بک سفید همراه با حلقه لاغری یا هولاهوپ

ضربه به صورت چپ و راست

داخل حلقه لاغری بایستید، پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و قدری زانوهایتان را خم کنید. حلقه را با دستانتان به صورت افقی نگه دارید و آن را به پشت خود بچسبانید. در این مرحله، حلقه را با دو دست خود به یک سمت پرتاب کنید و انرژی‌ اولیه‌ای به آن وارد نمایید. زمانی که حلقه به پهلوهایتان برخورد می‌کند ضربه‌ای به آن وارد نمایید تا از حرکت باز نایستد. به یاد داشته باشید که دست‌ها و آرنجتان را بالاتر از حلقه نگه دارید.

جهت چرخش حلقه

اکثر افراد راحت‌ترند که حلقه را در یک جهت خاص بچرخانند و چرخاندن آن در جهت دیگر در ابتدا برایشان دشوار است. جهت درست و یا غلطی وجود ندارد. عموما افراد راست‌دست راحت‌ترند حلقه را به صورت پادساعتگرد به چپ و افراد چپ‌دست راحت‌ترند حلقه را به صورت ساعتگرد به راست بچرخانند. جهت چرخش دلخواه شما عمدتا در اولین باری که حلقه می‌زنید مشخص می‌شود.

نکات:

  • از چرخش کمرتان به صورت دایره‌ای پرهیز کنید، چراکه سرعت چرخش را پایین می‌آورد.
  • مانند سایر ورزشها بهتر است که حلقه را در هر دو جهت بچرخانید تا عضلاتتان به صورت متعادل تقویت شوند.

حلقه زدن یک ورزش هوازی
حلقه زدن یک ورزش هوازی

افتادن حلقه لاغری

اگر پس از مدتی تمرین متوجه شدید که حلقه‌تان دائما به زمین می‌افتد، بهتر است که از حلقه‌‌ای با سایز بزرگ‌تر استفاده کنید. به مرور زمان فرا خواهید گرفت که چه زمانی می‌بایست به حلقه ضربه بزنید و سپس می‌توانید حلقه‌هایی با سایز کوچک‌تر را نیز امتحان نمایید. آموزش حلقه زدن با این مرحله کامل می شود

بازگرداندن حلقه‌‌ی در حال افتادن بر روی کمر

اگر در حین حلقه‌زدن متوجه شدید که حلقه در حال افتادن است، برای بازگرداندن آن بر روی کمرتان می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • زانوهایتان را سریعا قدری خم کنید تا پهلوهایتان زیر حلقه قرار گیرد و سپس با چند ضربه حلقه را روی کمرتان بازگردانید.
  • سرعت حلقه‌زدن را افزایش دهید و سعی کنید بدنتان را در راستای چرخش حلقه بچرخانید و با ریتم حلقه هماهنگ کنید.

کلید اصلی در بازگرداندن حلقه‌ بر روی کمر حلقه‌زدن با سرعتی بیش از حد نرمال است حال با خم‌کردن زانو باشد یا چرخش بدن در راستای حرکت حلقه.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. ahmadi_f_71 پاسخ

    من دو هفته حلقه زدم و روی هر دو پهلو زمان های مساوی گذاشتم اما الان پهلو چپم آب شده ولی پهلوی راست اصلا تکون نخورده خیلی ناراحتم چطور باید پهلو راستم آب کنم؟ به کدوم جهت حلقه بزنم؟

    1. مدیر سایت نویسنده پاسخ

      با سلام همانطور که در مقاله ذکر شده هر ۵ دقیقه جهت چرخش‌تان را تغییر دهید تا تعادل در هر دو جهت برقرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *