hula

علت کبودی در حلقه‌زدن چیست ؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اکثر ما وقتی برای اولین بار شروع به حلقه‌زدن با حلقه لاغری بویژه حلقه‌های وزن‌دار می‌کنیم، متوجه کبودی در حلقه‌زدن می‌شویم که ممکن است در نگاه اول ما را بترساند! در این مقاله سعی خواهیم کرد به دلایل این موضوع بپردازیم و شما را از نگرانی درآوریم!

اگر شما برای اولین بار و با شور و هیجان شروع به حلقه زدن با حلقه‌های وزن‌دار و عمدتا دارای برجستگی بکنید، احتمالا فردای آن روز سیاهی و کبودی‌هایی در بدن خود ملاحظه خواهید کرد. نگران نباشید، چراکه این کبودی‌ها یعنی شما به خانواده ورزش هولاهوپ خوش آمدید!

کوفتگی و کبودی در حلقه‌زدن یعنی چه؟

کوفتگی نوع جزیی از هماتوم است؛ به این معنی که بخش کوچکی از خونی که از رگ‌های خونی نقل مکان کرده‌اند، در زیر سطح پوست ما جمع می‌شوند. وقتی حلقه می‌زنیم نازک‌ترین رگ‌های خونی ما که مویرگ نامیده می‌شوند، خود را متناوباً تحت شوک‌های ناشی از برخورد یک شیء حدود یک کیلویی که قبلا تجربه آن را نداشته‌اند، احساس می‌کنند. بنابراین خون از مویرگ‌ها شروع به نفوذ کرده، بیرون آمده و به بافت‌های پوست آویزان می‌شود. گرچه کبودی‌های ناشی از حلقه ممکن است بعضی مواقع دردناک باشند، ولی عموما بی خطر بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

Woman-using-a-weighted-hula-hoop-for-exercise

چگونه می‌شود با کبودی در حلقه‌زدن کنار آمد یا آن را درمان کرد؟

فرض کنید ما چند روز حلقه زدیم و پس از آن کبودی‌هایی را روی بدنمان مشاهده کردیم. حالا باید با کبودی در حلقه‌زدن چه کنیم؟ چند روز حلقه نزنید. از بدنتان به خاطر واکنش طبیعی‌ای که به ضربه داشته تشکر کنید و به آن وقت بدهید تا مشکل پیش آمده را درمان کند . اگر شما هم مثل بسیاری از افراد که در شروع حلقه زدن هیجان زده هستند، عمل کنید، ممکن است تمایل داشته باشید علی رغم کبودی، حلقه زدن را ادامه دهید و اعتقاد داشته باشید که این کار بدن شما را سفت می‌کند! در نظر داشته باشید که کبودی مثل درد‌های عضلانی نبوده و شما نمی‌توانید آن را با حلقه زدن مجدد یا کشیدگی بدن درمان کنی؛ پس به خودتان زمان دهید تا کبودی‌های ایجاد شده درمان شوند و یا با جاهای دیگری از بدنتان حلقه بزنید تا التهابات ناشی از کبودی‌ها برطرف شود. زمانی که کبودی‌ها التیام یافت، به احتمال خیلی قوی دیگر هرگز تکرار نمی‌شوند. بر اساس بررسی‌هایی که در طول سال‌ها صورت گرفته است، اغلب افرادی که برای اولین بار حلقه می‌زنند این کبودی‌ها را تجربه کرده‌اند ولی پس از بهبودی، هرگز دوباره تکرار نشده‌اند.

معرفی سبزیجات کم کالری
بیشتر بخوانید

چگونه می توان از بروز کبودی‌ در اثر حلقه‌زدن جلوگیری کرد؟

برای اینکه کبودی اتفاق نیفتد یا مقدار آن کاهش یابد، بهتر است در روزهای اول که شروع به حلقه‌زدن می‌کنید از زمان‌های بسیار کم (مثلا ۱ یا ۲ دقیقه) در روز شروع کنید و به تدریج این زمان را افزایش دهید. توصیه می‌شود این زمان روزانه ۱ دقیقه افزایش یابد تا به حدود ۲۰-۲۵ دقیقه در روز برسد. با افزایش تدریحی زمان حلقه‌زدن، بدن به تدریج با فشارهای ناشی از حلقه‌زدن آدابته می‌شود و در نتیجه واکنش دفاعی کمتری نشان خواهد داد.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. Darabi پاسخ

    باسلام.مربی تخصصی هولاهوب هستم که در استان البرز فعالیت دارم و تعداد زیادی کاراموز هولاهوب دارم، حدود دوسال هستش از محصولات شما برا باشگاه تهیه میکنم، میخواستم بدونم چگونه مستقیم از شما خرید کنم، ممنون میشم راهنمای کنید

    1. مدیر سایت نویسنده پاسخ

      با سلام،

      ضمن تشکر از حسن انتخاب شما و آرزوی موفقیت برایتان، برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱-۲۲۴۴۲۳۴۶ با ما در ارتباط باشید تا همکارانم شما را راهنمایی کنند.

    2. سارا پاسخ

      سلام .خسته نباشید الان من هولا هوپ که زدم بدنم کبود شده یه قسمتی از پهلوم کبود شده تا کی باز حلقه نزنم لطفا جوابمو بدید؟باید بذارم درمان بشه بعدش دوباره بزنم؟

      1. مدیر سایت نویسنده پاسخ

        با سلام. بله ترجیحا بهتر است مدتی حلقه نزنید تا کبودی بدنتان برطرف شود. پس از برطرف شدن کبودی، به تدریج زمان حلقه‌زدنتان را افزایش دهید و به یکباره از زمان‌های طولانی شروع نکنید.

  2. فاطمه قربی پاسخ

    من ۳روزه حلقه کار میکنم کل شکم کمر پهلوم کبود شده گفتم تا کبودیا رفع میشه باحلقه کار نکنم ولی مربیم میگه کارکن درست میگه

  3. zohre nazari پاسخ

    سلام
    من هفته پیش حلقه لاغری جادویی تون رو خریدم. برای اولین بار که شروع کردم همان دفعه اول یادگرفتم و متاسفانه انگار زیاد زدم . الان حدود یک هفته هست شکم و پهلوهام کبود شده و نمیتونم حلقه بزنم.. طبق تجارب شما این کبودی ها تا کی میمونه؟ و دوباره از کی میتونم شروع به حلقه زدن کنم؟
    با تشکر

  4. زینب بابایی پاسخ

    سلام من چند روزه حلقه ورزشی خریدم و بدنم به شدت سیاه و کبود شده وخیلی دردناکه راهنمایی کنید که من تا چند روز نباید حلقه بزنم تا کبودی ها بهتر شوند

  5. مرضیه عباس نژاد پاسخ

    سلام وقت بخیر. من حلقه زدن رو تازه شروع کردم . خواستم بدونم برای لاغر کردن حتما باید تایم زدن یکسره باشه؟ من بیشترین زمانی که میتونم یکسره بزنم ۳۰ الی ۴۰ ثانیه هست بعد حلقه میوفته مجددا میزنم. این روش تاثیری در لاغری داره ؟ ممنون میشم راهنمائیم کنید🙏

  6. Baran پاسخ

    سلام من هم حلقه زدم و پهلوم کبرد شد و به شدت دردناک بود بعد از یه هفته که کبودى ها خوب شد احساس کردم همون جا که کبود بوده یه توده به وجود اومده که هنوز هم با لمس دردناکه ایا این خطرناکه یا نه؟ایا باید به پزشک مراجعه کنم؟

  7. شهبازی پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من بعد از یه مدت طولانی شروع کردم به حلقه زدن و الان سه روزه که دارم میزنم بدنم کبود نشده ولی دور کمر و شکمم خخخخخخییییلللیییییی درد میکنه ولی با درد باز حلقه زدم چیکار کنم خوب شه؟

  8. مهرسا بانو پاسخ

    سلام خسته نباشید
    من دو هفته اس دارم روزی نیم ساعت حلقه میزنم
    بدنم کبود نشده جاییمم درد نمیکنه(البت قبل و بعدش گرم و سرد میکنم)
    دارم اشتباه میزنم؟
    یا باید زمان بیشتری بزنم؟
    یا اصن دیگ کبود نمیشه؟
    حلقم مدل OR6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *