حلقه ورزشی لاغری

انتخاب حلقه ورزشی (بخش دوم)

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در بخش قبل از میان فاکتورهای اصلی مورد توجه در انتخاب حلقه لاغری مناسب، فاکتور سایز حلقه را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش به بررسی فاکتور وزن حلقه مناسب می‌پردازیم.امیدواریم با این ادامه از بخش قبل انتخاب حلقه ورزشی برای شما آسانتر شود .

فاکتور دوم: وزن حلقه

۱. در صورتی که تازه می‌خواهید حلقه‌زدن را شروع کنید، بهتر از حلقه‌های لاغری نسبتا سنگین آغاز کنید.

بر خلاف باور عموم، حلقه‌زدن با حلقه‌های لاغری بزرگ و سنگین ساده‌تر بوده و برای تازه‌کارها مناسب‌تر است. وزن بیشتر این حلقه‌ها باعث می‌شود تا تکانه حلقه در هنگام چرخش روی کمر بالا باشد و به تبع آن نگه‌داشتن آن روی کمر راحت‌تر شود.

۲. در صورتی که قد کوتاهی دارید، از حلقه‌های سبک‌تر استفاده کنید.

در صورتی که قدتان کمتر از ۱۶۰ سانتی‌متر است و به نسبت لاغر هستید، می‌توانید از حلقه‌های سبک‌تر و با ضخامت کمتر استفاده کنید. ضخامت کمتر حلقه باعث می‌شود که گرفتن آن با دستانتان آسان‌تر شود. هم‌چنین حلقه‌های سبک‌تربرای افردای با جثه کوچک که می‌خواهند با حلقه مانور دهند نیز گزینه بهتری برای  انتخاب حلقه ورزشی است.

۳. در صورتی که حرفه‌ای هستید و برای نگه‌داشتن حلقه مشکلی ندارید برای کالری‌سوزی بیشتر از حلقه‌های سبک استفاده کنید.

حلقه‌های سبک در هر دقیقه کالری بیشتری می‌سوزانند چون نیاز به انرژی بیشتری برای نگه‌داشتنشان روی کمر دارند. البته با توجه به این نکته ورزش طولانی مدت با این حلقه‌ها دشوارتر است.

و اما آخرین معیار انتخاب حلقه ورزشی این بخش :

۴. در صورتی که می‌خواهید زمان بیشتری را به حلقه‌زدن اختصاص دهید از حلقه‌های سنگین استفاده کنید.

همانطور که گفته شد کالری‌سوزی حلقه‌های سبک در هر دقیقه بیشتر است اما به همان نسبت کار با آنها در زمان طولانی سخت‌تر است. به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید زمان نسبتا زیادی را به حلقه‌زدن اختصاص دهید از حلقه‌های سنگین استفاده کنید.

برای کاهش وزن چقدر حلقه بزنم؟
بیشتر بخوانید

ادامه دارد…

بخش اول

بخش سوم

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *