man-doing-fitness-home-using-elastic-band

راهکارهایی برای بهتر تمرین کردن در خانه

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برای بسیاری از ما که مشغولیات مختلف روزمره داریم ، تمرین در خانه بسیار مطلوب است . مطمئناً سالن های بدنسازی مزایای خود را دارند اما برای اینکه بتوانید از آسایش خانه خود به صورت روتین استفاده  کنید و نگران این نباشید که چه می پوشید و یا محیطی که در آن ورزش می کنید بهداشت مناسبی دارد یا نه، ورزش در خانه می تواند گزینه مناسبی باشد.

برای تمرین کردن در خانه از کجا شروع کنیم؟

پیدا کردن مکان و زمان برای تمرینات خانگی می تواند چالش برانگیز باشد. کاترین اشمیتز ، دکترای کالج پزشکی ورزشی آمریکا می گوید; “در حالی که تمرینات خانگی راحت است ،اما امکان غفلت نیز وجود دارد زیرا ، همیشه همه چی در دسترس است. پس توجه داشته باشید که مقید به برنامه و ساعت شروع تمرین باشید.

یافتن رژیم متناسب با نیازهای شخصی شما امر مهمی ست. اشمیت می گه : اکنون گزینه های زیادی برای کار کردن در خانه وجود دارد که با وسایل و تجهیزات ساده خانگی به نتیجه خواهیم رسید.
بنابراین برای کاهش وزن ، بهبود متابولیسم ، عضله سازی یا انجام هرگونه هدف تناسب اندام شخصی که برای خودتان در نظر دارید ، برنامه ریزی کنید.

مراحل تمرین در خانه

برای اینکه در منزل شروع به ورزش کردن کنیم و استمرار داشته باشد باید برای آن مراحل و سلسله مراتبی را رعایت کنیم و سعی کنیم که مراحل آن را به ترتیب انجام دهیم.

۱-تعیین هدف

اهداف تناسب اندام خود را تعریف کنید. این مرحله غالباً نادیده گرفته می شود اما بسیار مهم است چراکه فهمیدن هدف از ورزش بسیار مهم است. همچنین شما نسبت به هدفی که از تمرین دارید می توانید وسایل و تجهیزاتی که مرحله سوم تمرین در خانه ست را انتحاب کنید . اگر هدفتان از ورزش کاهش وزن است می توانید تجهیزات لاغری و اگر زیبایی و فیتس شدن را در نظر دارید وسایل تناسب اندام را تهیه کنید.

۲-ایجاد محیط مناسب

فضای تمرین خود را ایجاد کنید. محیطی مناسب و به دور از مزاحمت می تواند با روش های مختلفی مانند تمرین در ساعت مناسب ، پخش موسیقی متناسب با تمرین ، استفاده از لوازم و تجهیزات برای القای فضای باشگاه و هرآنچه که به صورت محیطی به راندمان تمرین شما کمک می کند می تواند تاثیر گذار باشد .

۳- انتخاب تجهیزات و وسایل مناسب

این مرحله تا حد زیادی به مراحل قبل از آن بستگی دارد زیرا بهترین تجهیزات سالن ورزشی در منزل شما بسته به هدف تناسب اندام خاص شما و همچنین میزان فضایی که برای ذخیره و استفاده از آن تجهیزات در نظر گرفته اید متفاوت است. از طرف دیگر ، اگر فضای کافی برای خرید تجهیزات ورزشی ندارید ، راه زیادی برای کار کردن در خانه و تجهیزات وجود دارد ، بنابراین اجازه ندهید که عدم امکانات شما را از رسیدن به اهداف تمرین در خانه منع کند.

کالری بیسکویت های ایرانی 🍪
بیشتر بخوانید
عکس از وسایلی برای تمرین در خانه

۴-شروع کنید

 اکنون که می دانید با تمرینات خود در خانه می توانید به چه کارهایی برسید ، جایی که تمرینهای گفتنی را انجام خواهید داد و وسایل مورد نیاز برای انجام آنها را نیز در اختیار دارید ، زمان اصلی عمل است: کار کردن!

تمرین مبتدیان

اگر تازه کار را شروع کرده اید ، می تواند دانستن اینکه از کجا شروع کنید کمی مهم باشد. به طور کلی ، بهتر است قبل از اضافه وزن با تمرینات کامل بدن و وزنه زدن شروع کنید که به شما امکان می دهد قبل از اضافه وزن پیدا کردن به فرم صحیح یک ورزش عادت کنید ، اما این بستگی به کار شما نیز دارد.

کاهش وزن در خانه

دلایل زیادی برای شروع یک برنامه ورزشی در خانه وجود دارد ، اما یکی از شایع ترین دلایل کاهش وزن است. توانایی کار کردن در حفظ حریم خصوصی خانه شما می تواند به ویژه هنگامی خوب باشد که نسبت به بدن خود احساس اعتماد به نفس کمتری داشته باشید و نمی خواهید به یک سالن ورزشی بروید.

تمایز تمرین بین بانوان و آقایان

گرچه خود تمرینها بین زن و مرد تمایز قائل نمی شوند. اما بین تناسب اندام مردان و زنان و اهداف بدن تفاوت های زیادی وجود دارد. باز هم تناسب اندام مربوط به جنسیت نیست. اما بدنی که برخی از مردان به دنبال آن هستند نیاز به یک رویکرد متفاوت دارد.

ضرورت تمرین برای میانسالان

ورزش منظم برای هر سن و سال مناسب است ; (تا زمانی که یک متخصص مراقبت های سلامتی کاملاً واضح به شما بگوید ورزش نکنید!); اما اگر وارد سالهای طلایی بازنشستگی و فراتر از آن می شوید ; حفظ تناسب اندام نسبی حتی بسیار مهم تر ازمابقی گروه های سنی است.

منبع

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *