مقالات تندرستی, همه مقالات

ورزش تسکینی برای استرس

ترافیک ، پرداخت قبض ، بزرگ کردن بچه و مقابله با مشکلات کار و بیماری …! فقط در ایالات متحده ، هفت نفر از ده بزرگسال گزارش می کنند که روزانه نوعی استرس دارند. اگرچه افراد ;دارای استرس زاهای مختلفی هستند .ورزش می تواند تسکینی برای استرس باشد
فردی به فرد متفاوت است ;  برخی از افراد نسبت به کوچکترین چیزها احساس استرس می کنند ; در حالی که برخی دیگر تحمل بسیار بالایی را نسبت به استرس دارند ; اما ، اگر به درستی کنترل نشود ، استرس می تواند بر سلامت عمومی شما تأثیر بگذارد.

نکته اصلی مدیریت استرس ; یافتن راه هایی برای کاهش استرس است تا بتوانید با هر موقعیتی که بروز می کند مقابله کنید. خوشبختانه ; بسیاری از استراتژی های اثبات شده برای کمک به ما در کنار آمدن و کاهش استرس وجود دارد ; فقط ممکن است کمی آزمون و خطا انجام شود تا بفهمیم چه چیزی برای شما بهتر است; برای ما ، ورزش همیشه یکی از ابزارهای بسیاری است که ما برای کمک به گرفتن دسته از استرس استفاده کرده ایم.

بیایید با آن روبرو شویم ، استرس نه تنها مغز شما را تحت تأثیر قرار می دهد ; بلکه با داشتن تعداد زیادی اتصال به اعصاب ، می توان آن را در کل بدن احساس کرد; برای بسیاری ، استرس می تواند در غم ، عصبانیت ، خستگی ، نوسانات خلقی ، بی خوابی ، غذا خوردن ضعیف ; حملات هراس و بسیاری موارد دیگر بروز کند ; نکته اصلی کمک به کاهش یا مدیریت استرس با یادگیری مهارت های مقابله و افزایش اندروفین در مغز برای مقابله با این احساسات مرتبط است ; در حالی که به نظر می رسد ورزش تسکین خوبی برای استرس است ، دیگران به سمت مدیتیشن ، طب سوزنی ، ماساژ درمانی ، درمان معمولی و موسیقی به عنوان راه های دیگر برای مدیریت استرس روی می آورند.

ورزش می تواند نقش بسزایی در کمک به کاهش استرس و مدیریت داشته باشد.



مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند نقش بسزایی در کمک به کاهش استرس و مدیریت داشته باشد ; و ورزش تسکینی برای استرس باشد; همانطور که درگیر فعالیت بدنی هستید ، بدن شما با آزاد کردن اندروفین واکنش نشان می دهد; این اندروفین ها در واقع هورمون هایی هستند که برای مبارزه با استرس کار می کنند; با افزایش اندروفین ها ، مغز شما می تواند احساس شفافیت ; انرژی و هوشیاری بیشتری ایجاد کند. این تأثیرات همه نقش مهمی در مدیریت استرس و یافتن راههای جدید برای اولویت بندی و کنار آمدن با احساسات دارد.


تمرینات قدرتی می توانند تأثیر عمیقی بر سطح استرس و خلق و خوی داشته باشند; درست مانند سایر اشکال ورزش ، تمرینات قدرتی هورمونهای خوبی را ارائه می دهند. تمرین اسکوات و ددلیفت دونمونه از بهترین این تمرینات است.

ورزش های هوازی

شرکت در فعالیت های هوازی از قبیل دویدن یا رقص همچنین فواید افزایش ضربان قلب را به همراه دارد; هنگامی که ضربان قلب شما بالا می رود ; بدن شما مقدار بیشتری از اندروفین ها را آزاد می کند ، که به شما امکان می دهد “احساس خوبی داشته باشید” – از نظر جسمی و روحی. به ویژه ، تمرینات HIIT می تواند راهی مناسب برای سریع و حداکثر کارآمدی تمرین برای مدیریت وزن سالم زمان باشد.

یوگا

این نوع ورزش یک تمرین ذهنی به حساب می آید که به خودی خود می تواند پاسخ داخلی بدن شما به استرس را تقویت کند; یوگا اغلب دارای نکات مختلفی با تنفس عمیق است که به شما امکان می دهد ضمن تقویت بدن و بهبود وضعیت بدن ; آرامش را یاد بگیرید.کاهش استرس با ورزش امکان پذیر است.

هنرهای رزمی

برای بسیاری از افراد ، هنرهای رزمی راهی مناسب برای شکل گرفتن ، رهاسازی انرژی و کاهش تنش است; یادگیری تکنیک ها در نگه داشتن ذهن و دوری از عوامل استرس زا مفید است; اشکال بسیاری از هنرهای رزمی به شما امکان می دهد ضمن حفظ فرم خود ، نظم و انضباط خود را یاد بگیرید.

کیک بوکسینگ

برای بسیاری از افراد تحت استرس ، احساس شدید تنش و عصبانیت وجود دارد; استفاده از کیک بوکسینگ یک روش عالی برای کاهش استرس از طریق یک سری حرکات مشت زدن و لگد زدن است; بهبود تعادل ، سوزاندن کالری و انعطاف پذیری بیشتر از مزایای این نوع ورزش است; از کیک بوکسینگ کاردیو و وزنه برداری از وزن و یا کاردیو کیک بوکسینگ و غیره – کیک بوکسینگ برای استرس و فواید قلبی خودداری کنید.

پیلاتس

علیرغم اینکه پیلاتس یک تمرین بی هوازی محسوب می شود ; در عین حال یک تمرین تسکین دهنده از استرس نیز برای در نظر گرفتن یادگیری است ; پیلاتس در تمرینات تشک با یک سری حرکات کنترل شده تمرکز دارد; این قالب تمرین برای بهبود قدرت ، استقامت و انعطاف پذیری ایجاد شده است; در اینجا یک تمرین رایگان پیلاتس وجود دارد: تمرین پیلاتس پایین بدن – تمرین بات و ران که ممکن است بخواهید امتحان کنید.


بنابراین ، دفعه بعد که احساس می کنید وضعیت استرس دارید; شاید بهترین کار این باشد که کفش ورزشی خود را بپوشید و ورزش کنید.ورزش می تواند تسکینی برای استرس باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید